25 November 2008

Tagged Yang Maha Serabut

Si dia merajuk kerana aku tak membalas tag dia.Apakah aku tidak berlaku adil dalam melaksanakan kehidupan duniawi atau aku terlepas pandang.Korang tak perlu jawab persoalan tersebut kerana aku sendiri akan jawab memandangkan persoalan itu adalah untuk diri aku sendiri.Sebab adalah merupakan satu sebab kenapa kita memerlukan sebab untuk memberikan alasan dimana sebab itu merupakan sebab yang bersebab.Untuk menerangkan dengan lebih mudah kenapa sebab itu diperlukan untuk memberikan alasan aku listkan 8 sebab kenapa kita berbebab supaya dapat jadi panduan korang apabila ditanya SEBAB APA???:

1. sebab kita ditanya sebabnya
2. sebab setiap apa yang berlaku ada sebabnya
3. sebab alasan yang tak bersebab adalah alasan yang tak munasabah
4. alasan yang bersebab adalah alasan yang nampak cam ceredik walaupun bohong semata-mata
5. sebab orang naktahu,kalautak dia tak puas hati
6. sebab manusia ni kepoh…..suma hal dia nak tahu sebabnya
7. sebab, sebab itu mampu membuat kita mencari seribu satu penemuan baru ynag kita belum tahu.
8.sebab apa kau nak tahu….?????suka akulah nak bagi sebab ke tak!!!!

Sebelum aku dihamun atau diumpat dengan lebih keras adalah lebih baik aku menerangkan dengan lebih mudah sebab kenapa aku tak dapat reply tag di bawah adalah kerana persoalan yang diutarakan masih belum tercapai akal aku untuk memikirkannya.Punya lah payah kerana hal ni berkaitan dengan perkahwinan sedangkan mak aku belum pun mengahwinkan diri aku, seperti kata2 manis untuk menutup hanyir yang terhidu…aku akan cuba sehabis daya untuk lakukan seperti yang diminta.

Per:
1* Before marriage- Hye sayang, hari ni I balik lambat kot.u paham2 je la,kat opis tu banyak keje,jalan jem lagi,penatla…bestnya kalau u urutkan..
* After marriage-Abg dah balik.penat ni..cuba buat the sechewen
* Lagi lama married-abg dh lik!

Per: 2
* Before marriage- eh,tak pe la..u mandi la dulu,lepas tu baru I mandi.tapi kalau kita mandi sama2 dapat pahala..sunat laki bini mandi sama.
* After marriage-Cepat la sikit.tak tahan dah ni..
* Lagi lama married-oii!!!bertapa ke kat dalam tuuu????!!!!!

Per : 3
* Before wedding – yang,jom g tengok wayang..boring plak hujung2 minggu kat rumah
* After wedding – dok rumah je lah,lagipun panas kat luar tu

Per : 4
* Before wedding –pandainya sayang masak telur dengan ikan masin ni.seumur hidup nil ah lauk paling best penah I rasa"
* After wedding – asik2 telur ,ikan masin…telur ,ikan masin…kalau gini gayanya jangan kata orang..lalat pun muntah!
* Lagi lama married-jom makan luar!

Per : 5
* Before wedding – haa..jam Bvlgari ni I hadiahkan sempena besday u yang ke 8 bulan tahun ni..sian u tak penah pakai jam berjenama cam nih
* After wedding – I rasa frame gambar ni sesuai untuk letak kat ruang tamu tu..nampak kosong la.
* Lagi lama married-eh..besday u arini ke?

Per : 6
* Before wedding – Yang meh pegang tangan I ni..nanti jatuh I juga yang susah hati
* After wedding –ni apahal lambat sangat ni?jatuh kang bangun sendiri
* Lagi lama married- oi..jalan cepat sikit boleh tak?mcm siput..

Per:7
* Before wedding -takde anak
* After wedding-sepasang anak..laki dan perempuan
* Lagi lama married-satu pasukan bolasepak pantai beserta pasukan pom pom girl

Ada lagi beberapa ratus soklan yang aku tak mampu jawab.Aku yang sedia serabut ni,kalau berkeras juga untuk cuba menjawab soklan2 tersebut maka itu adalah petanda untuk aku dapat tiket percuma pakej percutian di wad gila berdekatan.Jadi setakat ini sahajalah yang mampu dipertontonkan dan aku juga menyeru agar korang semua turut sama memeriahkan acara serabut kali ini.

3 comments:

Sniper-V said...

Hmm,tau pown syg majuk n abg...bkn susah pown nk balas tag tu. Blueks!!apepon,thanx a lot kakandaku...syg jnji da kawin nnt syg x bg abg mkn ikan masin..{yer la,maggie mee pown abg y masak utk syg...hehehhehe}
Tp,klo bab mandi tu,bg syg mandi dlu tau sbb abg nk g oooo dulu,kang bau:P

missmelancholy said...

hoh.Ko xyah kawen je la sudin.Aku kan pejuang kaum hawa.Aku xnak ada kaum hawa yang sengsara sebab ko nanti!

Freddie said...

EH..EH...