17 November 2008

Melampau La Pulak Sibuk Nyerrrr

Tu ler.Takder kejer cari kejer.Dah ada kejer..melampau-lampau la pulak sibuk nyer mengalahkan presiden papua new guinie.Skang nih tengah lepak kat opis sambil sedut udara yang dah tak berapa nak segar kerana partikel2 debu turut sama berterbangan masuk dalam lubang idung masa menyedut nafas.Rilek kejap, ambik masa baca blog kawan2 (yang mana gaya penulisan rata2nya dah berubah dan lebih prolifik) sambil meregangkan urat dahi yang berkerut memandang habuan yang aku dapat selaku penjawat awam yang hensem.Pagi tadi sampai opis terus menjalankan modus operandi mewakili perut yang kosong untuk diisi dengan sekeping mihun abg sam.Alhamdulillah segala yang di rencanakan berjalan dengan baik.

Setelah beberapa hari melepak ngan monyet dan lotong dalam hutan,kini kembali dengan tugas-tugas inkrufrendens kerflemfess.Melampau la banyak HAL-HAL yang mahu tak mahu kena selesaikan jugak sebelum masuk tahun 2009.Punyalah tensen,sebab sbelum ni banyak sangat bela lemak di Bahagian **** sebelum 'dipinjamkan' ke Unit *#@^% (sila maklum bahawa ketidakadilan dan diskriminasi berlaku disini) yang skop tugasnya adalah pelbagai (aku nekad akan menyanyikan lagu LONDON BRIDGE IS FALLING DOWN dalam bahasa Melayu jika tekanan melanda dengan tahap dewata raya).

Mcm penduduk kampung Belulang la..nak taknak kena setuju jugak carwash Lam Shook dibina bersebelahan surau kampung tu.Ironinya,lori2 Lam Shook mencabul kehormatan jalan masuk ke kampung Belulang yang dulunya cantik tapi sekarang saling tak tumpah macam tempat babi berkubang.Tensen betul..tak penah2nya aku dapat mcmni punya banyak keje..hadehhhh,mengeluh pun tak guna.

Keje tetap keje,amanah tetap amanah.Macam bagus2 je pulak aku ni kan,padahal datang keje pukul 9,jam belum pukul 5 aku dah berambuss. InsyaAllah akan aku bereskan jugak amanah yang diberi ni dengan sopan santun dan sikap toleransi yang terpuji.Itu pun jika tidak ada aral melintang.Semenjak dua menjak ni berkeping-keping aral melintang dan membujur…tapi aku sudah tekad memegang janji membujur lalu melintang patah.Asalkan jangan sampai patah riuk udah ler.Seperti biasa doa restu dan sokongan moral dan politik amat di alu-alukan dari seluruh warga kampung belulang demi meneruskan perjuangan yang belum selesai.(macam pernah dengar je ayat tu kan hahahahaha)

Penah aku kata dulu,keje aku ni sampai hari2 terakhir dunia pun belum tentu selesai..bila yang ni dah siap,Lepas tu ada lagi..pastu ada lagi…lagi dan lagi.Tapi jangan bimbang…aku tetap akan cuba meng online kan diri setiap kali berkesempatan dan tetap pulang seperti kata seorang penjual apam balik di selatan pilahdelphia,"setinggi-tinggi terbangnya bangau,akhirnya kembali ke belakang kerbau".

Kalau curahkan petrol lepastu buat2 puntung rokok terjatuh atas ni..selesai tak?
Rasa macam nak tongsampahkan je benda2 ni...

5 comments:

eLLe said...

at least, u make me smile, dude.. haishhh

nanarizqman said...

eh
ni meja kau ke?
kalau aku, bakar je. pastu claim insurans.

missmelancholy said...

Bako kan ajer...aku tengah bakar kan ko suh bakar meja nih.ko tebakar ke tak?

Freddie said...

bakar?
nama aku bukan bakar..apa ko merepek ni?

missmelancholy said...

Bakar tu kan nama manja zila bakarin.Ko nih...