18 October 2009

REVOLUSI MENTAL


Penindasan yang kita tanggung deritanya dari tangan2 politik masih lagi terjadi seperti yang terjadi sebelumnya sebagai perihal gelak ketawa bagi mereka tetapi penindasan ini penuh dengan kepahitan dan amarah. Tidak diragukan bahawa ketamakan peribadi dan kepentingan individu tidak pernah berubah.

Revolusi ini blm mengambil bentuk dr sebuah tujuan secara sedar dn pergerakan memulihkan kekuatan politik dan kejayaan sukan kita,tp kesalahan ini harus dikaitkan kpd org2 yang SAMA SEKALI tidak berkelayakan yg tak memiliki sumbangan wajar utk membuat mereka memenuhi syarat kenegaraan dan masih memerintah bolasepak kita sejak sekian lama dan membuatnya terus hancur.

Tetapi ketika kehancuran yang memalukan terjadi dan perhitungan yang paling memalukan dibuat, kemarahan terhadap pengkhianatan bolasepak kita yang malap meledak. Jutaan wang rakyat (?) telah digunakan sia-sia dan jutaan rakyat telah ditipu,yang cukup bodoh mempercayai janji-janji yang dibuat oleh para pemimpin organisasi. 1Malaysia kini menjadi yakin bolasepak tanahair dapat diselamatkan hanya jika pemerintahan zalim dihancurkan sampai ke akarnya.

Penguatkuasaan seluruh kerja pendidikan dan penerapan nilai nasionalisme dan patriotisme harus ditingkatkan untuk membakar rasa rasis dan perasaan rasis ke dalam naluri dan intelek,hati dan otak anak muda yang dipercayakan untuknya. Dan saya adalah individu yang akan mengabdikan diri saya pada tugas revolusi dan propaganda demi warna merah, kuning, putih dan biru.

Tetapi suatu pergerakan harus mengambil kira kesinambungan dan tidak hanya focus pada wkatu sekrang.Boleh saja individu tertentu pada saat itu dgn baik mampu mempertahankan kegagalan yang dialami,tetapi mereka tidak seharusnya melupakan bahawa saat2 kebangkitan akan muncul dan bahawa satu pergerakan yang bertujuan membentuk kembali ‘dunia’ harus memandang pada waktu akan datang bukan hanya meratapi masa gelap yang telah berlalu.Pada konteks ini,boleh dinilai bahawa keberhasilan yang terbesar dan paling bertahan dalam sejarah adalah sebahagian besar HAL YANG KURANG DIFAHAMI PADA PERMULAAN,kerana ini BERTENTANGAN KUAT PADA PEMIKIRAN UMUM DAN PANDANGAN SERTA KEINGINAN MASA ITU.

Kami memiliki pengalaman ini ketika membuat penampilan umum buat pertama kali. Pernah sekali dihukum oleh media pada sesuatu yang tak adil pada tempatnya namun kami tetap yakin dan bersikap terus.,Dengan segenap keyakinan ini dapat dikatakan bahawa kami tidak menyediakan pendapat umum tapi membuat serangan terhadap kebodohan rakyat. Pada saat itu hal yang menyertai hampir selalu terjadi, saya tampil didepan kumpulan orang2 yg bertentangan fikirannya dgn saya dan menanti apa yang hendak saya katakana dan siapa yg akan menentang saya sekaligus menyatakan apa yang saya percayai dan perjuangkan. Kemudian saya harus meluangkan beberapa waktu memujuk seberapa ramai org untuk menyerah kepada pendapat asal yang mereka pegang,lalu menghancurkan dasar2 pandangan mereka melalui satu tiupan doktrin patriotisme yang akhirnya akan membawa mereka memanfaatkan pendirian mereka sbg dasar keyakinan dan mentaliti kami.

Setiap gerakan atau perkumpulan terbentuk dari tiga kelas utama.Pertama,orang2 terbaik,iaitu mereka yang mengetuai org2 yang dikurniakan dengan kesedaran social dan mempunya nilai nasionalisme yang tinggi dan dikenal atas keberanian dan kesanggupan untuk mengorbankan kepentingan peribadi mereka sendiri. Yang kedua adalah factor terburuk dari kemanusiaan, dimana org2 ini hanya memikirkan sifat buruk dan kepentingan egois berlaku. Di antara kedua hak ekstrim tersebut berdiri kelas ketiga,yang etrbentuk dari lapisan tengah yang luas,yang tidak mewakili kedua hal itu,sifat kepahlawanan atau keegoan peribadi.

Tingkat-tingkat kebangkitan sebuah pergerakan akan tercapai di bawah kepimpinan dari sifat ekstrim terbaik.Waktu2 perkembangan normal dan simetri,atau dalam keadaan stabil,bergantung kepada kewujudan dan karekteristik yang terlihat di bahagian luar mereka pada pengaruh lapisan tengah yang sedikit demi sedikit diterima.Dalam tahap ini, kedua kelas ekstrem diseimbangkan satu sama lain, dgn kata lain, mereka dipantau secara teratur.Waktu terjadinya keruntuhan nasional ditentukan oleh pengaruh yang diterima dari elemen terburuk yang pernah ada.

No comments: