18 October 2009

REVOLUSI MENTAL II


Harus diingat bahawa luasnya media massa, yang tergabung dalam apa yang saya sebutkan sbg kelas menengah beranjak maju dan menyebarkan pengaruh mereka hanya bila kedua kelas ekstrem tersebut bergabung dalam satu ikatan yang saling menguntungkan. Jika terjadi salah satu dari mereka menjadi pemenang, kelas menengah sudah siap mengakui dominasi mereka. Jika yang terbaik mendominasi, sebahagian besar massa akan mengikutinya. Apabila kelas ekstrem terburuk menjadi yang teratas, setidaknya kelas menengah tidak akan menunjukkan perlawanan terhadapnya krn massa tidak akan membuang masa bertempur dgn golongan mereka sendiri.


Seperti yang pernah saya katakan pada bahagian yang pertama,saya mengabdikan diri pada tugas2 propaganda. Saya harus mengumpulkan secara berterusan segelintir orang yang mahu menerima ajaran baru dan terinspirasi oleh ajaran ini.Oleh kerana itu kami menyediakan sumber daya manusia yang akan membentuk elemen-elemen dasar dalam pergerakan. Dengan itu,tujuan propaganda akan terlihat jelas melebihi organisasi.

Jika sebuah pergerakan bertujuan untuk menggulingkan ‘adat-adat’ tertentu dan menyusun ‘adat-adat’ yang baru,maka yang berikut ini adalah prinsip2 yang harus difahami dan dikuasai dalam lapisan organisasi dan kepimpinannya,setiap pergerakan yang telah mengumpulkan sumber daya manusianya terlebih dahulu harus menjadikannya dua kelompok yang disebut sbg pengikut dan anggota.

Hal ini adalah tugas bg propaganda utk merekrut pengikut dan adalah tugas seorg organizer untuk memilih anggota pergerakan. Pengikut sebuah gerakan adalah ORANG YANG MEMAHAMI DAN MENERIMA TUJUAN PERGERAKAN,ANGGOTA PERGERAKAN ADALAH ORANG YANG BERJUANG UNTUK TUJUAN PERGERAKAN.

Pengikut adalah ORANG DGN PROPAGANDA YANG TELAH MASUK DALAM DOKTRIN PERGERAKAN.Anggota adalah individu YANG AKAN DIBERI TUGAS OLEH ORGANISASI DLM BERKOLABORASI DGN TUJUAN MEMENANGKAN PENGIKUT YANG BARU UNTUK MEMBENTUK ANGGOTA BARU.

Untuk menjadi seorg pengikut memerlukan pengenalan pasif terhadap pemikiran organisasi. Untukl menjadi seorg anggota bererti mewakili pemikiran tersebut dan BERJUANG UNTUKNYA. Untuk menjadi seorg pengikut bererti menyatakan bahawa ia telah menerima ajaran pergerakan, sebaliknya utk menjadi seorg anggota bererti ia memiliki keberanian untuk menyertai secara aktif dlm menyebarkan doktrin yang telah ia yakini.

Kerana karekter pasifnya,usaha sederhana utk mempercayai doktrin politik sudah cukup untuk kebanyakan orang, kerana majority manusia malas dan secara mental takut. Untuk menjadi anggota seseorg harus aktif secara intelektual dan kerana itulah hanya kaum minority yang mampu.

1 comment:

meor-name-depan-ku said...

c'mon ultras....
supports behind you!!!