02 March 2009

Kepak Kepung Kepak Kepuk

Semalam aku pegi bahau.Bukan ada undangan nyanyian atau jadi model perasmian produk jenama Gucci kat sana.sekadar memenuhi undangan kawan aku Hapis di majlis kepak kepungnya.Tak banyak yang nak diceritakan sepanjang majlis berlangsung sebab aktivitinya sama,makan nasik,minum sirap,isap rokok..mintak bunga telo.

Tengah stim layan nasik minyak ada pulak pertanyaan provokasi tak diundang menyumbat2 masuk lubang telinga aku..

"kau ni bila nak kawin?aku tengok kau semua cukup,keje dah ada,kete ada,rumah ada..bla..bla..bla...sampai bila kau nak usung anak dara orang kehulu kehilir ni?tau2 kang kembung.."

aku terpaksa menyambut dingin pertanyaan tersebut demi mengelakkan majlis perkahwinan bertukar menjadi majlis tahlil pada tengahari tersebut.

eh sedap betul la sirap ni,gula apa dia pakai haa??

2 comments:

Anonymous said...

pekak kan telinga sambil nyanyi lagu nie :-
"ya ali...baba....ya aliiiiiiii...babaaaaa......"

pandagumuk. said...

wat2 cari duit syiling dalam poket.